prosto, zdrowo i na słodko, czyli krem z bananów i kakao

Kiedy zobaczyłam ten krem na blogu Caketime, który bacznie obserwuję i podziwiam cukiernicze zdolności autorki, pomyślałam, że absolutnie jak najszybciej muszę go wypróbować. Uwielbiam banany i uwielbiam kakao, a jeśli da się te dwa składniki szybko i prosto połączyć w coś pysznego, to już więcej mi do szczęścia nie trzeba😉

Banany przesmażyłam bez dodatku tłuszczu, nie dodawałam też mleka, bo konsystencja po wymieszaniu wydawała mi się na tyle odpowiednia, że uznałam, że nic już więcej kremowi nie trzeba. No OK, poszalałam i dodałam trochę chilli, z myślą o Lubym, który lubi wszystko co ostre. Trzeba było Wam widzieć jego zmieniający się wyraz twarzy kiedy podstawiłam mu pod nos plastikowy pojemnik wymemłany kremem – najpierw się skrzywił (i nie powiem co powiedział, bo na blogu kulinarnym nie wypada :P). Potem spróbował i na jego twarzy pojawiło się zdziwienie i zaskoczenie. Na koniec stwierdził, że jest ogień (chilli zostawia po sobie płomień w gardle). A następnego dnia powiedział, żebym jeszcze kiedyś zrobiła ten krem – a skoro Luby prosi o ponowne wykonanie, to jest najlepsza recenzja😀

Krem ma tylko jeden poważny minus – jest go za mało🙂 Z 4 małych bananów wyszły 2 dość małe, na nasze zapotrzebowanie, porcje kremu. Potrzeba będzie więc sporo bananów, żeby zrobić przełożenie do ciasta, ale na 100% w tej formie go wypróbuję. Może już bez chilli😀

dietetyczny krem

 

Składniki:

· 4 małe dojrzałe banany
· 4 kopiaste łyżeczki prawdziwego kakao
· szczypta chilli (opcjonalnie)

Na patelni z nieprzywierającą powłoką przesmażyłam pokrojone w plastry banany. Smażyłam do momentu aż zrobiła się taka szaro-bura, mało estetyczna paciaja. Przy okazji zdziwiło mnie, że banany mają w sobie tyle płynu. Ciepłą bananową papkę przełożyłam do pojemniczka i wymieszałam dokładnie z 4 łyżeczkami kakao. W tym momencie można jeszcze potraktować krem blenderem, żeby był bardziej gładki, ale mnie w zupełności otrzymana konsystencja odpowiadała. Dość gęsta, podobna do budyniu. Na koniec zaszalałam i dodałam trochę sproszkowanego chilli, ale jeśli nie lubicie takich atrakcji, to można oczywiście pominąć ten krok.

Krem po schłodzeniu jest dość zwarty i gęsty, więc można go też użyć jako przełożenie do deserów na zimno, myślę, że też ciekawie byłoby użyć go jako wierzchnie smarowidło do tortu🙂

Smacznego!😀

dietetyczny krem

3 thoughts on “prosto, zdrowo i na słodko, czyli krem z bananów i kakao

    1. Bardzo się cieszę, że Wam smakował. Myślę, że jest bardzo uniwersalny i nadawałby się i do ciasta na przełożenie i do naleśników i właśnie jako samodzielny deser typu budyń. A pozantym – samo zdrowie🙂 pozdrawiam!

Zapraszam do komentowania :)

