Wielkanoc – kilka pomysłów dla Was i moje kulinarne plany na te święta

Święta już za tydzień, na blogach roi się od świątecznych przepisów. Przyznam Wam, że Wielkanoc nie jest moim ulubionym świętem jeśli chodzi o potrawy. Nie przepadam za babkami ani słodkimi mazurkami, nie piekę pasztetów, ani wędlin, pewnie też dlatego, że nie mamy u siebie hordy gości, którzy mogliby to wszystko zjeść. U mnie będzie tak jak w zeszłym roku, czyli w Święta i po, pokażę Wam co pojawiło się na moim wielkanocnym stole. Tradycyjnie planuję przygotować coś, czego wcześniej nie robiłam🙂 Będzie więc sporo emocji i ewentualny powód do pokazania Wam co mi nie wyszło😉 Wiem, powiecie, że wystarczy wcześniej wypróbować przepis i uchronić się od ewentualnej wpadki, ale ja jakoś lubię ten trochę nerwowy stan, a i radość potem większa, że wyszło, że się udało😉

W tym roku mam od mamy zamówienie na faszerowane jaja, więc na pewno pojawią się w 3 różnych opcjach, innych niż w ubiegłym roku. Chciałabym też zaeksperymentować z przygotowaniem paschy, ale wciąż jeszcze szukam przepisu. Jeśli macie jakiś sprawdzony przepis na paschę, dajcie proszę znać w komentarzu.

Tak jak wspomniałam mazurka u mnie nie będzie, babki też, choć kusi mnie wypróbowanie pomysłu Kasi na babkę czekoladowo-miętową. Zastanawiam się też nad sernikiem – opcje mam dwie znalezione na blogu, od oglądania którego cieknie mi ślina po brodzie, chociaż ja na serio nie jestem słodyczomaniaczką😉 Zastanawiam się między sernikiem marmurkowym, a sernikiem z drobinkami czekolady  na spodzie brownies, mam też trzeci typ połączenie sernika i red velvet. Przygotowywałam w ubiegłym roku tort red velvet z przepisu z Moich Wypieków i był świetny.

Na pewno też w tygodniu nastawię żur na świąteczny żurek z jajkiem – u mnie bez białej kiełbasy, której nie lubimy za bardzo.

Pewnie spontanicznie tuż przed samymi Świętami pojawią się jeszcze jakieś pomysły na dania, jeśli coś mi się uda (albo nie), to na pewno się o tym dowiecie. Tymczasem zapraszam na kilka przepisów w małej kompilacji, może coś wpadnie Wam w oko i pojawi się na Waszym świątecznym stole?

 

MOTYW PRZEWODNI: JAJKO

JAJA FASZEROWANE NA 3 SPOSOBY
jaja faszerowane szpinakiem
PASTA JAJECZNO-KUKURYDZIANA
pasta jajeczno-kukurydziana
PASTA Z JAJ, SERA I OLIWEK
pasta do kanapek
NALEŚNIKI A’LA MONTE CHRISTO  – Z JAJAMI I PIECZARKAMI
naleśniki a'la "Monte Christo"

ŻUREK I CHLEB

DOMOWY ŻUR I ZALEWAJKA
zalewajka
PROSTY I SZYBKI CHLEB Z CZOSNKIEM
chleb z czosnkiem

CIASTA PIECZONE

TARTA MIODOWO-ORZECHOWA
ciasto z miodem i orzechami
SERNIK NOWOJORSKI
puszysty sernik
SERNIK BANANOWY
sernik
SERNIK CZEKOLADOWY Z ORZECHAMI I PIANKAMI MARSHMALLOWS
sernik rocky road
AKSAMITNY SERNIK CZEKOLADOWY
sernik czekoladowy
SERNIK Z OREO
ciasto z oreo

NA SŁODKO BEZ PIECZENIA

DESER MANDARYNKOWY
deser na zimno
DESER Z PIWEM KARMELOWYM
galaretka z piwa Karmi
DESER TRUSKAWKA & PINACOLADA
deser z truskawkami
DESER CAPPUCCINO, MORELA I BANAN
deser na zimno
DESER JOGURTOWO-WIŚNIOWY
jogurtowo-wiśniowe ciasto na zimno
TARTA CZEKOLADOWA
tarta z czekoladą
KACZUCHY NA JEZIORZE GALARETKOWYM
deser z piankową galaretką

POZDRAWIAM!

Zapraszam do komentowania :)

