na rozgrzanie – krem z pasternaku, czosnku i ziemniaków

Pogoda zdecydowanie nas w ostatnich dniach nie rozpieszcza, zamiast wiosennej aury mamy raczej taką listopadową. Stąd w sam raz na rozgrzanie, po powrocie do domu, nadaje się gorąca zupa-krem. Proporcje pasternaku i ziemniaków możecie zmienić – dodałam więcej ziemniaków, bo pasternaku nie wystarczyłoby mi na przygotowanie gęstego kremu, dlatego jeśli macie go trochę więcej, można np. dodać tylko jednego ziemniaka. Jej przygotowanie jest bardzo proste i nie wymaga poświęcenia dużej uwagi, jednocześnie jest sycąca i wraz z dodatkiem w postaci grzanek może stanowić cały obiad.

zupa krem

Składniki (wyszedł mi ok. 1 litr dość gęstego kremu):

· kilka sztuk korzenia pasternaku
· 3 średnie ziemniaki
· 6 ząbków czosnku
· 1 litr bulionu drobiowego lub warzywnego ewentualnie, jak u mnie – kostka rosołowa
· sól i dość sporo czarnego pieprzu do smaku
· śmietana do zabielenia
· oliwa z oliwek do skropienia przed podaniem
· zielona cebulka do przybrania

Warzywa obieramy i kroimy na mniejsze kawałki. Zalewamy bulionem i gotujemy do miękkości. Następnie miksujemy przy pomocy blendera na gładki krem, przyprawiamy spora ilością mielonego czarnego pieprzu, dosalamy jeśli trzeba oraz lekko zabielamy śmietaną. Przed podaniem skrapiamy oliwą z oliwek i posypujemy zieloną cebulką – jej smak bardzo fajnie komponuje się z zupą. Podajemy solo lub z grzankami z serem. Smacznego!🙂

zupa krem

 

4 thoughts on “na rozgrzanie – krem z pasternaku, czosnku i ziemniaków

    1. Ja na razie nie spotkałam pasternaku w warzywniaku, mama mi dostarcza co tam się na działce urodzi🙂 A do miseczki był w sklepie jeszcze i kubeczek i talerzyk i dzbanek i w ogóle…same cuda😉

  1. no, u nas też taka pogoda. a taki krem by się przydał. zwłaszcza, kiedy nas „coś” łapie. coś z gatunku przeziębieniowego🙂

Zapraszam do komentowania :)

