pascha albo po prostu biały ser z bakaliami

Z okazji Świąt Wielkanocnych postanowiłam spróbować przygotować paschę, czyli tradycyjną w wielu regionach potrawę wielkanocną. Przeglądałam bardzo dużo różnych przepisów, od tych w których ser przygotowuje się samemu, przez te z dodatkiem żółtek, ale ostatecznie wybrałam na początek najszybszą i najprostszą wersję, którą poskładałam sobie po lekturze wszystkich przepisów. To prosty i szybki w przygotowaniu (nie licząc czasu oczekiwania) sposób, który myślę z powodzeniem można wykorzystać na deser, albo słodkie weekendowe śniadanie. Pascha posmakowała szczególnie Lubemu, który niespodziewanie dla mnie pochłonął jej dość sporo.

W trakcie Świąt paschę przygotowywałam dwa razy i powiem Wam, że jestem gapa do kwadratu, bo dwa razy zapomniałam czegoś dodać. Za pierwszym razem zapomniałam o płatkach migdałowych, pomimo, że leżały tuż przede mną na kuchennym blacie, bo specjalnie wyłożyłam sobie wcześniej wszystkie składniki, żeby o niczym nie zapomnieć. Drugiego wieczoru, kiedy przygotowywałam paschę, zapomniałam z kolei o dodaniu do masy skórki pomarańczowej, bo nie wyjęłam jej z szafki, a pojemnik z blendera z rozdrobnionymi bakaliami (do którego za pamięci wcześniej wsypałam płatki migdałowe, żeby nie zapomnieć) zostawiłam sobie na wierzchu. Dlatego cała skórka wylądowała jako dekoracja. Nie zapomnijcie jej dodać – ser zyskuje dużo na smaku🙂

ser biały z bakaliami

 

Składniki:

· 250 g miałkiego tłustego białego sera
· odrobina słodkiej śmietany
· miód do smaku
· garść orzechów włoskich
· garść orzechów laskowych
· garść kandyzowanej skórki pomarańczowej
· garść migdałów w płatkach
· 2-3 daktyle
· 2-3 figi suszone

Miałki ser wystarczy rozgnieść dobrze widelcem, można też zmiksować ser przy pomocy blendera. Aby nie był zbyt suchy dodajemy trochę śmietanki i całość mieszamy do uzyskania miękkiej, gładkiej masy. Ser dosładzamy też do smaku miodem.

Orzechy włoskie, laskowe, daktyle i figi rozdrabniamy przy pomocy blendera, można też pokroić je drobno. Ser mieszamy ze wszystkimi bakaliami, przekładamy do sitka wyłożonego gazą, przykrywamy talerzykiem i na wierzchu kładziemy coś ciężkiego. Tak przygotowana paschę wkładamy na noc do lodówki. Przed podaniem dekorujemy bakaliami. Smacznego!🙂

ser biały z bakaliami

ser biały z bakaliami

 

5 thoughts on “pascha albo po prostu biały ser z bakaliami

Zapraszam do komentowania :)

