ale jaja! czyli faszerowane jajka Wielkanoc 2014

Jeśli Wielkanoc, to jaja pod różnymi postaciami, chociaż faszerowane jajka sprawdzają się też na każdej imprezie, więc pomysł można wykorzystywać przez cały rok. Tak jak wspominałam przed Świętami, dostałam zamówienie od mamy na faszerowane jajka i postanowiłam podobnie jak w ubiegłym roku przygotować trzy różne farsze.

Padło tym razem na wędzoną makrelę, fetę i trzeci farsz, nieco orientalny, z pomidorów z garam masalą. Prym wśród gości wiodło nadzienie z fety. Mnie również bardzo smakował farsz pomidorowy, który znalazłam gdzieś w internecie, ale teraz zupełnie nie mogę sobie przypomnieć gdzie. Wybaczcie, że kulawo z proporcjami, ale w zasadzie niczego nie mierzyłam. Ugotowane na twardo jajka pozbawiłam żółtek, które rozgniotłam widelcem i dodałam do farszu z fetą i do farszu z makrelą (trochę mi zostało i z reszty zrobiłam pastę do kanapek). Każdego farszu wystarczy na ok. 10 jajek.

wielkanoc

Składniki na farsz z makrelą:

· 1 mała wędzona makrela
· kilka łyżeczek ugotowanych i rozgniecionych żółtek
· czarny pieprz
· kilka łyżeczek kaparów odsączonych z zalewy
· majonez

Makrelę pozbawiłam skóry i możliwie wszystkich ości i rozdrobniłam widelcem. Dodałam żółtka i majonez – tyle, aby farsz nie był suchy. Dodałam solidną ilość pieprzu i wymieszałam dokładnie. Na koniec dodałam kapary i delikatnie wymieszałam, aby ich nie rozgnieść. Gotową masą nadziałam jajka i przybrałam kaparami.

Składniki na farsz z fetą:

· ½ opakowania sera feta
· kilka rzodkiewek
· kilka łyżeczek ugotowanych i rozgniecionych żółtek
· pieprz cytrynowy

Fetę rozgniotłam widelcem z żółtkami i pieprzem cytrynowym. Rzodkiewki pokroiłam w drobną kostkę i dodałam do masy. Jaja nadziałam i przystroiłam rzodkiewką.

Składniki na farsz pomidorowy:

· 2 średnie pomidory
· 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
· 1 czerwona cebula
· przyprawa garam masala – do smaku
· sól do smaku
· kolendra mielona (lub posiekana świeża jeśli macie) – do smaku
· odrobina masła

Cebulę pokroiłam w drobną kostkę i podsmażyłam na maśle. Pomidory zalałam wrzątkiem, a następnie obrałam ze skórki i pokroiłam w drobną kostkę. Do cebuli dodałam 2 łyżeczki koncentratu i podsmażyłam jeszcze chwilkę, a następnie dodałam pomidory, garam masalę i kolendrę oraz posoliłam. Dusiłam na niedużym ogniu, aż odparowała woda. Wystudzonymi pomidorami nadziałam jaka i przystroiłam natką pietruszki (można też świeżą kolendrą).

Smacznego!

wielkanoc

One thought on “ale jaja! czyli faszerowane jajka Wielkanoc 2014

Zapraszam do komentowania :)

