surówka z marchwi inspirowana Marokiem

Do przygotowania tej surówki zainspirował mnie przepis z kalendarza zdzieraka, o którym już kilka razy Wam wspominałam. Przepis ten pewnie jeszcze kiedyś wyprobuję, w zasadzie pierwotny plan zakładał przygotowanie dokładnie tamtej surówki, ale podczas ścierania marchewki zdecydowałam, że zrobię ja po swojemu ispirując się tylko trochę pomysłem. Ponieważ ostatnio bardzo przypadło mi do gustu dodawanie wszelkiej maści orzechów do sałatek postanowiłam wzbogacić moją marchewkę o orzechy laskowe i prażone płatki migdałów. Przyznam, że dodanie prażonych migdałów było super pomysłem, bo świetnie komponują się z marchewką, nadając surówce taką kropkę nad „i”.

Spróbujcie i oceńcie sami🙂

surowka

Składniki (na 2 spore porcje):

· 3 duże marchewki
· 3 garście orzechów laskowych (łuskanych)
· 2-3 garście płatków migdałów
· ½ łyżeczki cynamonu
· szczypta soli
· 1 łyżeczka cukru
· 1 łyżka soku z cytryny
· 3-4 łyżki jogurtu naturalnego

Marchew obieramy, myjemy i ścieramy na tace o duzych oczkach. Przyprawiamy cukrem, solą, cynamonem i skrapiamy sokiem z cytryny. Dodajemy jogurt naturalny i mieszamy dokładnie, aż połaczą się wszystkie smaki.

Jeśli orzechy laskowe mamy w całości, to kroimy je na połówki i dodajemy do marchwi. Płatki migdałów prażymy na suchej patelni (nie pomijajcie tego kroku, uprażone migdały oddają surówce piękny aromat) i dodajemy do surówki. Całość mieszamy. Można przystroić jakimiś ostrymi kiełkami – u mnie rzeżucha.

Smacznego!

surowka

marchew

marchew

4 thoughts on “surówka z marchwi inspirowana Marokiem

    1. To jedna z moich ulubionych ostatnio miseczek. Muszę nabyć kolejne elementy zastawy z tej serii, bo faktycznie są bardzo miłe dla oka, aż przyjemniej się je🙂

Zapraszam do komentowania :)

