francuska tarta z ziemniakami i mięsem

Dziś kolejny przepis z książki „Zapiekanki, grzanki, pizze” z Biblioteczki Poradnika Domowego, którą kartkuję namiętnie ilekroć przyjdzie mi smak na zapiekankę. Tym razem sycące połączenie ciasta francuskiego, ziemniaków i mielonego mięsa. Trochę obawiałam się zestawienia ciasta francuskiego z ziemniakami, ale okazało się bardzo dobre. Na tyle że, Luby zjadł całą foremkę, pomijając moje dwa kawałki🙂

zapiekanka

Składniki:

· ciasto francuskie
· ok. 300 g mielonego mięsa (u mnie łopatka)
· kilka ziemniaków
· pomidor
· ½ szklanki śmietany 18%
· 1 jajko
· kilka gałązek koperku
· pieprz czarny
· sól do smaku
· oregano lub bazylia
· 1 ząbek czosnku lub czosnek granulowany

Ziemniaki obieramy, kroimy w plastry grubości ok. 7mm i gotujemy w osolonej wodzie 5-7 minut, po czym odcedzamy. Mięso mielone smażymy doprawiając do smaku solą, pieprzem i czosnkiem.  Jajko roztrzepujemy ze śmietaną, dodajemy posiekany drobno koperek i oregano lub bazylię (u mnie suszona bazylia). Pomidora kroimy w plasterki.

Formę do tarty wykładamy papierem do pieczenia (ja wykorzystałam papier w który zawinięte było ciasto francuskie), rozkładamy ciasto francuskie. Na nim rozkładamy mielone mięso, układamy plasterki ziemniaków, zalewamy sosem ze śmietany. Na wierzchu układamy jeszcze kilka plastrów ziemniaków na przemian z plasterkami pomidora i posypujemy bazylią (lub oregano).

Zapiekamy w piekarniku nagrzanym do 160-170ºC (z termoobiegiem) lub 180-190ºC bez termoobiegu przez 20-30 minut (w przepisie było 20 minut i 180ºC bez termoobiegu). Ja po prostu piekłam do zrumienienia, zajęło mi to 30 minut.

Podajemy gorące, chrupiące, prosto z pieca. Smacznego!🙂

zapiekanka

One thought on “francuska tarta z ziemniakami i mięsem

Zapraszam do komentowania :)

