tortellini do zupy marsz!

Jakiś czas temu kupiłam paczkę grzybowych pierożków tortellini z zamiarem przygotowania sałatki. Wczoraj jednak naszedł mnie przemożny smak na zupę i wpadłam na pomysł przygotowania bulionu warzywnego właśnie z tortellini. Nie jest to może jakaś rewolucja kuchenna, ale efekt mi się spodobał, więc pomysł podaję dalej – może i Wam przypadnie do gustu takie nieco inne wykorzystanie tortellini.

sposób na tortellini

Składniki (na ok. 1 litr bulionu):

· 2 marchewki
· 2 pietruszki
· korzeń selera
· nać selera (niekoniecznie)
· nać pietruszki (koniecznie – natka oddaje piękny aromat bulionowi)
· 2 liście laurowe
· ½ łyżeczki kurkumy
· 1 łyżeczka pieprzu cytrynowego
· 1 łyżeczka tymianku
· sól do smaku
· plaster masła
· garść posiekanej zielonej cebulki
· paczuszka grzybowego tortellini (ja ugotowałam połowę paczki – wystarczyło na 2 porcje)

Warzywa obieramy, myjemy, wrzucamy do garnka razem z masłem i przyprawami, zalewamy wodą i gotujemy wywar na wolnym ogniu przez jakąś godzinę. Pod koniec gotowania ewentualnie dosalamy lub dopieprzamy do smaku.

Tortellini gotujemy w osolonej wodzie zgodnie z przepisem na opakowaniu. Do kokilek, dużych filiżanek lub bulionówek wkładamy tortellini i trochę posiekanej zielonej cebulki i zalewamy gorącym bulionem warzywnym. Gotowe. Smacznego!🙂

tortellini z bulionem

tortellini w zupie

4 thoughts on “tortellini do zupy marsz!

  1. Kiedyś zostało mi trochę barszczu wigilijnego w zamrażarce, gdy rozmroziłam, moje dziecko uparło się, że bez uszek to nie to samo. Skąd wziąć uszka do barszczu na irlandzkiej wsi? Kupiłam tortellini😀
    Pomysł dobry, podoba mi się😀

    1. Dziękuję🙂 Bardzo fajna strona o psach – moja sunia nigdy nie był na szkoleniu (mieszaniec w typie owczarka belgijskiego), chociaż na pewno by jej się przydało, bo to mój pierwszy pies i wiem, że popełniłam mnóstwo błędów wychowawczych. Teraz wkracza już w jesień życia, więc robi się coraz spokojniejsza😉 również pozdrawiam!

Zapraszam do komentowania :)

