truskawki do wszystkiego! :)

Kojarzycie ten moment, kiedy wpadacie do domu głodni jak wilk i potrzeba Wam zastrzyku energii, który jednocześnie nie przygwoździ Was do kanapy na kilka godzin (i małą drzemkę)? Z tej właśnie okazji powstał pomysł na dzisiejszą sałatkę. Wpadłam do domu, zrobiłam szybki rzut okiem na stan posiadania – resztka sałaty, kawłek ananasa, awokado i kilogram truskawek… No to sałatka🙂

Przepis dodaję do akcji: „Dania na zimno – czyli co jeść w upalne dni” – lekki obiad.

szybka sałatka

Składniki (u mnie na 1 porcję):

· kilka liści sałaty
· kilka truskawek
· 1 awokado
· gruby plaster świeżego ananasa
· łyżka oliwy z oliwek
· szczypta cytrynowego pieprzu

Sałatę, truskawki i awokado płuczemy pod bieżącą wodą. Ananasa okrajamy ze skórki i wykrawamy twardy środek. Awokado kroimy na pół, usuwamy pestkę wbijając w nią nóż i przekręcając – łatwo wychodzi. Zdejmujemy skórę i kroimy na mniejsze kawałki. Ananasa kroimy w kostkę. Sałatę rwiemy na mniejsze kawałki. Truskawki obieramy z szypułek i kroimy na połówki lub ćwiartki. Wszystko razem mieszamy, polewamy oliwą z oliwek i posypujemy pieprzem. Pochłaniamy ze smakiem w tempie ekspresowym😉 Smacznego!

truskawki awokado ananas
Dania na zimno - czyli co jeść w upalne dni

6 thoughts on “truskawki do wszystkiego! :)

    1. 😀 Wśród tysiąca moich zainteresowań, kiedyś bawiłam się decoupage’em i zostało mi kilka serwetek, które wygrzebałam z pudła – jak widać wszystko się kiedyś przydaje 😉

  1. Chyba jeszcze nie dotarłam do etapu, kiedy jestem głodna, to myślę o sałatce. Pierwsze co mi się wysuwa przed oczy to coś tłuściutkiego, pachnącego, najlepiej schabowy z ziemniaczkami🙂 No ale pomijając – uwielbiam truskawki w sałatkach! Wszędzie je kocham!

    1. Oj, gdyby na podorędziu był jakiś schabowy z ziemniaczkami do odgrzania to bym na pewno nie pogardziła🙂 Ale z drugiej strony jak na dworze blisko 30 stopni,to nie za bardzo się chce czegoś ciężkiego i tłustego.

Zapraszam do komentowania :)

