szybka sałatka z wędzonym łososiem

W ostatnim czasie z gotowaniem byłam trochę na bakier, złożyło się na to kilka czynników – brak czasu na spokojne przygotowywanie potraw i sesje zdjęciowe, brak weny do testowania nowych pomysłów, więc przygotowywałam głównie to, co już mogliście u mnie zobaczyć. Dodatkowo cały tydzień chodziłam z bolącym zębem, więc nawet nie miałam apetytu, ani za bardzo możliwości, żeby jeść. Po zeszłorocznym maratonie dentystycznym, który zakończył się w grudniu miałam nadzieję, że może na rok będę miała spokój z wizytami u dentysty-sadysty (jakkolwiek technika nie poszłaby do przodu, a pan/pani stomatolog najmilszy/a na świecie – gmeranie mi w ustach jest dla mnie torturą). Toteż cały tydzień miałam z głowy nie rozstając się z bólem ani na chwilę i fantazjując na temat wizyty na fotelu i zostania „dziewczyną bez zęba na przedzie…”. Dziś mogę powiedzieć, że jestem w połowie drogi z moim zębem, bo zatruty już nie boli, ale czeka mnie kolejne spotkanie i kanałowe leczenie – sama radość. Korzystając więc z okazji, że już mogę nieco podelektować się jedzeniem przygotowałam sobie sałatkę.

Wykorzystałam gotowy mix sałat z radicchio i roszponką, która ma dość charakterystyczny smak i która w połączeniu ze specyficznym smakiem kaparów, oliwek i fety i delikatnym łososiem nie każdemu może przypaść do gustu. Takiego zestawu postanowiłam niczym już poza oliwą z oliwek nie przyprawiać, poszczególne składniki mają same w sobie tyle smaku, że według mnie nie potrzebują dodatkowego towarzystwa przypraw. Wyszło zdrowo, smakowicie, kolorowo i szybko, więc w sam raz na lekki posiłek w ciągu dnia, kiedy potrzebujemy coś przekąsić i biec dalej🙂

Przepis dodaję do akcji: „Dania na zimno – czyli co jeść w upalne dni” – lekki obiad.

szybka sałatka

Składniki:

· mix sałat (u mnie mieszanka z biedronki – radicchio i roszponka)
· kawałek wędzonego łososia
· kilka czarnych oliwek pokrojonych na połówki
· garść kaparów
· kawałek fety
· odrobina oliwy z oliwek

W moim przypadku sałata była już umyta i podzielona na mniejsze kawałki, więc część roboty za mną – wystarczyło przełożyć do miski odpowiednią ilość.

Łososia oddzieliłam od skóry i podzieliłam rękami na mniejsze części. Oliwki pokroiłam na połówki, kapary odsączyłam z zalewy, fetę pokroiłam w kostkę. Wszystkie składniki pomieszałam i skropiłam oliwą z oliwek. Sycąca i zdrowa sałatka – gotowa. Smacznego!🙂

salmon salad

szybki lunch
Dania na zimno - czyli co jeść w upalne dni

Zapraszam do komentowania :)

