nadziewana papryka pod kukurydzianą pierzynką

Pomysł na kukurydzianą pierzynkę podpatrzyłam w jednym z ostatnich programów kulinarnych Karola Okrasy. Podkradłam pomysł i zmodyfikowałam go do możliwości przeciętnego zjadacza chleba😉 Karol Okrasa bowiem przygotowywał zapiekankę z mielonej wołowiny i używał polskich serów długodojrzewających. Bardzo spodobał mi się pomysł dodania sera do mielonego mięsa jako łącznika oraz do puree kukurydzianego i zapieczenia całości. Przepis jest moją modyfikacją pomysłu Okrasy. Oczywiście możecie również zamiast mielonej łopatki wykorzystać mieloną wołowinę oraz dodać długodojrzewający ser bursztyn, jak zrobił to Karol.

Ja jako foremkę postanowiłam wykorzystać czerwone papryki, do puree kukurydzianego dodałam też przesmażone rydze, bo akurat miałam i musiałam jakoś wykorzystać🙂
Przyznam, że pomysł z kukurydzianą pierzynką jest super i warto go przetesować też do innych zapiekanek. Papryki po zapieczeniu są miękkie, ale pozostają jędrne. Mięso możecie doprawić według właśnego uznania – wersja z mieloną kolendrą jest lekko słodkawa. Jeśli lubicie bardziej ostre zestawienie, możecie dodać do mięsa papryczkę chilli, a mieloną kolendrę zastąpić świeżą, tak jak zrobił to Karol.

Przepis dodaję do akcji „Paprykujemy 5”.

papryki pod kukurydziana pierzynka

Składniki:

· 6 małych papryk
· 500 g mielonego mięsa (u mnie łopatka)
· 200-300 g sera żółtego
· 2 miąższowe pomidory (u mnie Lima)
· mała puszka kukurydzy
· 1 jajko
· 2 łyżki oleju
· sól do smaku
· pieprz czarny
· ½ łyżeczki słodkiej papryki
· szczypta ostrej papryki
· 1 łyżeczka mielonej kolendry
· 2 ząbki czosnku
· opcjonalnie: przesmażone rydze

Mięso mielone smażymy na oleju, dodając przyprawy: sól, pieprz, słodką i ostrą paprykę oraz kolendrę. Pomidory zalewamy wrzątkiem, odstawiamy na 2 minuty, a następnie przelewamy zimną wodą. Obieramy ze skórki i kroimy w kostkę. Kiedy mięso już się podsmaży, dodajemy pokrojone drobno ząbki czosnku i pokrojone pomidory. Dusimy całość, aż pomidory się rozpadną i połączą z mięsem.

W tym czasie przygotowujemy papryki – myjemy je, osuszamy i ścinamy wierzch. Wykrawamy środek z pestkami . Z „czapeczki” oddzielamy zieloną część. Papryki układamy na blasze posmarowanej olejem (lub na papierze do pieczenia). „Czapeczki” również układamy na blasze.

Na tarce ścieramy żółty ser, 1/3 dodajemy do uduszonego mięsa.

Odsączoną z zalewy kukurydzę miksujemy przy pomocy blendera na puree, wbijamy 1 jajko, solimy, dodajemy resztę żółtego sera i mieszamy. Do masy opcjonalnie dodajemy przesmażone i osolone wcześniej rydze.

Papryki nadziewamy do wysokości 2/3 mięsem mielonym, na wierzchu rozkładamy puree kukurydziane. Piekarnik nagrzewamy do 190-200ºC i zapiekamy 25-30 minut (bez termoobiegu).  Podajemy póki gorące. Smacznego!🙂

nadziewane papryki

papryki pod kukurydziana pierzynka

Paprykujemy 5

Zapraszam do komentowania :)

