prosty placek bananowo-kukurydziany

Kiedy przeglądając Mikser Kulinarny natrafiłam na ten przepis, od razu dodałam go do zakładek – nieskomplikowany, z ogólnodostępnych składników, a przede wszystkim BANANOWY🙂 Banany to jedne z moich ulubionych owoców, więc przepis nie musiał długo czekać na realizację. Nie byłabym sobą, gdybym czegoś nie zmieniła – mąkę pszenną zastąpiłam mąką kukurydzianą, a zamiast margaryny dodałam masło.

Banany niestety nie należą do tej kategorii owoców, które pięknie prezentują się i na zdjęciach i na żywo, dlatego ciasto nie ma szalenie zachęcającego koloru, za to intensywnie bananowy smak całkowicie wynagradza niepozorny wygląd (w trakcie robienia zdjęć przeszła mi przez głowę myśl, że banany wyglądają jak pieczarki). Ciasto jest słodkie (autorka zapomniała podać ilość cukru, więc dodałam według własnego uznania), wilgotne i miękkie. Myślę, że świetnie by się sprawdziło jako słodka przekąska do szkoły czy pracy – zjadłam dwa kawałki i czułam jakbym zjadła spory obiad. Banany bogate są w błonnik, witaminy i podobno nawet łagodzą stres i poprawiają humor, więc do dzieła!🙂

placek bananowo kukurydziany

Składniki (piekłam w tortownicy 26cm, ale myślę, że z powodzeniem może być mniejsza – ciasto będzie wyższe):

• 5 dużych bananów
• 1 szklanka mąki kukurydzianej
• 120 g miękkiego masła
• 2 jajka
• 1/3 szklanki cukru
• 1½ łyżeczki proszku do pieczenia
• masło do wysmarowania boków foremki

Miękkie masło, jajka i cukier zmiksowałam przy pomocy miksera. Wrzuciałam do masy 4 banany pokrojone w plastry i tym razem przy pomocy blendera zmiksowałam wszystko razem na gładką masę (jeśli nie macie blendera w osobnym naczyniu rozdrobnijcie banany przy użyciu widelca).

Piekarnik nastawiłam na 180ºC.

Znów wróciłam do miksera i do masy dodałam mąkę kukurydzianą oraz proszek do pieczenia. Wszystko jeszcze raz porządnie zmiksowałam, aby wszystkie składniki dobrze się połączyły.

Dno tortownicy wyłożyłam papierem do pieczenia (na dno formy położyłam nieco większy kawałek papieru, położyłam obręcz i zamknęłam, tak aby papier wystawał na zewnątrz tortownicy), a boki wysmarowałam masłem. Do tak przygotowanej formy przełożyłam ciasto, wyrównałam, a na wierzchu ułożyłam piątego banana pokrojonego w plasterki.

Piekłam 60 minut uprzednio sprawdzając patyczkiem czy ciasto jest już gotowe – jeśli patyczek jest suchy, ciasto jest upieczone. Po upieczeniu można zostawić ciasto w uchylonym piekarniku, aby spokojnie wystygło, ale ja nie mogłam się oprzeć i od razu je wyjęłam. Jeszcze ciepłe jest pyszne! Smacznego!🙂

ciasto bananowe na mace kukurydzianej

ciasto bananowe

placek bananowy

5 thoughts on “prosty placek bananowo-kukurydziany

Zapraszam do komentowania :)

