kakao ze szczyptą lata

Od kilku dni mamy z Lubym fazę za picie kakao przed snem. Stąd, żeby nie wiało nudą, ja sobie z moim kakao eksperymentuję. Czasem dodam cynamon, czasem przyprawę do piernika, a ostatnio wygrzebałam z mojego stosiku gazet i wycinków z przepisami, pomysł na kakao miętowe. Takie jesienne kakao ze szczyptą lata – dokładnie jak w naszej pogodzie. Mój tradycjonalista kręci nosem na kakao z miętą, ale powiem Wam, że mnie bardzo posmakowało. Więc jeśli jeszcze nie próbowaliście, to przygotowanie jest banalnie proste, a czekoladę z miętowym nadzieniem znajdziecie w każdym sklepie.

Mam nadzieję, że zrobiłam Wam smaka🙂

Scroll to see recipe in English.

mint chocolate

Składniki (na 1 kubek):

• 250 ml mleka lub pół na pół ze słodką śmietanką 30%
• 1 kopiasta łyżeczka kakao
• 1 łyżeczka miodu
• 4 kostki czekolady z nadzieniem miętowym (mozna użyć też czekoladek z miętowym nadzieniem)

W garnuszku podgrzewamy mleko lub mleko ze śmietanką. Do kubeczka wrzucamy łyżeczkę kakao i kostki czekolady, po czym zalewamy odrobiną wrzątku i dokładnie mieszamy – tak będzie prościej rozpuścić kakao. Całość zalewamy podgrzanym mlekiem i osładzamy miodem. Pijemy póki ciepłe. Smacznego!

miętowe kakao

Hot minty cocoa

Ingredients (for 1 serving):

• 250 ml of milk or 50/50 with double cream
• 1 big teaspoon of cocoa
• 1 teaspoon of honey
• 4 chocolate cubes with mint filling

Heat milk or milk with double creme. 1 teaspoon of cocoa and chocolate cubes put in to the cup or mug, pour a little biot of boiling water – it will be easier to mix the cocoa. Next pour with milk and add honey. Dink before it gets chilly. Enjoy!🙂

 

kakao

8 thoughts on “kakao ze szczyptą lata

Zapraszam do komentowania :)

