szybka pasta kanapkowa z suszonych pomidorów

Parę dni temu dzięki Bartkowi z Tak Sobie Pstrykam odkryliśmy pastę do kanapek z suszonymi pomidorami znanej firmy, której pasty kanapkowe, głównie rybne, można znaleźć w większości sklepów spożywczych. Wersja z suszonymi pomidorami bardzo nam posmakowała, pomimo, że Luby za suszonymi pomidorami nie przepada. Tym bardziej więc postanowiłam spróbować przygotować domową stuningowaną wersję, na twarożku i bez zbędnych polepszaczy. Smak wyszedł bardzo zbliżony do oryginału, tak więc jeśli i Wy posmakowaliście w sklepowej wersji pasty z suszonymi pomidorami, polecam wypróbowanie wersji domowej.

Scroll to see recipe in English.
pasta do kanapek

Składniki:

• 2/3 słoiczka suszonych pomidorów (użyłam pomidorów z Lidla)
• 200 g miałkiego sera twarogowego (u mnie serek Mój Ulubiony z Wielunia)
• 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
• spora szczypta świeżo mielonego pieprzu
• 1 łyżeczka suszonej bazylii
• 1 łyżeczka suszonego oregano
• szczypta granulowanego czosnku
• ½ łyżeczki suszonej natki pietruszki
• 3 łyżeczki oliwy, którą zalane są pomidory

Pastę w szybki sposób zmiksujemy przy pomocy blendera. Do pojemnika z ostrzami wkładamy serek, pomidory odsączone z oliwy, koncentrat pomidorowy, 3 łyżeczki oliwy, którą zalane są pomidory i wszystkie przyprawy. Blenderujemy przez kilka sekund do uzyskania pożądanej konsystencji i gotowe. W razie potrzeby doprawiamy jeszcze do smaku. Pastę ożna przechowywać w lodówce około 3 dni. Smacznego!🙂

pasta pomidorowa

Mediterranean sun-dried tomatoes paste

Ingredients:

• about 200 g sun-dried tomatoes
• 200 g cottage cheese
• 2 teaspoons of tomato paste
• big pinch of fresh ground black pepper
• 1 teaspoon of basil
• 1 teaspoon of oregano
• pinch of granulated garlic
• ½ teaspoon of dried parsley
• 3 teaspoons of olive marinate

Mix all ingredients with blender until it’s smooth. Add more spices if it’s needed. You can keep paste in fridge for about 3 days. Enjoy!🙂

11 thoughts on “szybka pasta kanapkowa z suszonych pomidorów

    1. Hmm, ten granulowany? Można na pewno w ogóle pominąć dodawanie serka, wtedy pasta będzie miała bardziej wyrazisty smak. Jeśli dodasz ten granulowany pasta może być dość rzadka. Najlepiej taki jak do smarowania chleba, typu philadelphia🙂

    1. Zdecydowanie jest bardzo podobna do sklepowej, jedynie sklepowa wydaje mi się nieco bardziej kwaskowa i słona, ale wystarczy dodać więcej koncentratu pomidorowego i odrobinę posolić, bo ja nie soliłam wcale i dla mnie jest OK. Mam nadzieję, że będzie Ci smakować🙂

Zapraszam do komentowania :)

