krokiety ze szpinakiem

Nie dość, że walczę z parszywym światłem (tudzież jego brakiem), to na dodatek teraz na własne zresztą życzenie, walczę z edycją zdjęć na laptopie – bez myszki. Po czym po przeniesieniu się z powrotem na mój duży monitor okazuje się, że wszystko wygląda zupełnie inaczej i zaczynam tak na prawdę od nowa. Czeka mnie jeszcze sporo ćwiczeń, żeby osiągnąć pożądany efekt na tym małym bardzo poręcznym, ale dla mnie na razie nieodgadnionym urządzeniu.

Tymczasem zapraszam na krokiety ze szpinakiem. Chrupiące na wierzchu i mięciutkie w środku, z ciągnącym serem🙂

krokiety ze szpinakiem

Ciasto naleśnikowe przygotowałam z tego przepisu tylko bez dodatku mąki kukurydzianej i ze szczyptą kurkumy.

Składniki na nadzienie:

• ok. 700 g mrożonego szpinaku
• plaster masła
• sól i czarny pieprz do smaku
• ¼ łyżeczki gałki muszkatołowej
• 2 duże ząbki czosnku
• kilka plastrów żółtego sera

Dodatkowo:

• bułka tarta

Składniki, to znaczy masę szpinakową i naleśniki możecie przygotować dużo wcześniej, a przed podaniem tylko zwinąć, opanierować i usmażyć.

Usmażyłam naleśniki, zostawiając w garnku kilka łyżek surowego ciasta.

Na patelni rozmroziłam i odparowałam szpinak. Szybciej się rozmrozi jeśli lekko posypiecie go solą. Kiedy szpinak odparował już większość wody, dodałam pieprz, gałkę muszkatołową i posiekane drobno ząbki czosnku oraz plaster masła. Wszystko wymieszałam i dosoliłam do smaku. Szpinak powinien porządnie odparować, aby nie był bardzo wodnisty.

Na talerz wysypałam trochę bułki tartej. Na każdym naleśniku kładłam plaster sera, 2 łyżki szpinaku i zawijałam w książeczkę (dokładnie tak samo jak naleśniki Monte Christo). Krokieta obtaczałam delikatnie w surowym cieście naleśnikowym, a następnie w bułce tartej. Smażyłam do zrumienienia z obu stron, na patelni dosłownie skropionej olejem. Podałam z kępką ostrych kiełków gorczycy🙂 Smacznego!

krokiety szpinakowe

One thought on “krokiety ze szpinakiem

Zapraszam do komentowania :)

