makaronowa sałatka z makrelą

Sałatka powstała na skutek „syndromu Marysi” – tzn. jak zwykle ugotowałam za dużo makaronu i z nadwyżką coś musiałam zrobić. A że akurat planowałam też przygotowanie pasty z makreli do kanapek, to stwierdziłam, że z połowy makreli zrobię pastę, a z drugiej połowy sałatkę i przy okazji wykorzystam ten nieszczęsny makaron.

makaronowa salatka z makrela

Składniki (na 2-3 osoby):

• 3-4 garście ugotowanego i wystudzonego drobnego makaronu
• ½ wędzonej makreli
• 1 mała cebula
• garść zielonej cebulki
• 1 spory kiszony ogórek
• 1 jajko ugotowane na twardo
• 2 łyżki majonezu
• 1 łyżka ostrej musztardy
• świeżo mielony czarny pieprz

Makrelę pozbawiamy ości i rozdrabniamy na mniejsze kawałki. Cebulę kroimy w małą kosteczkę, zieloną cebulkę siekamy. Kiszonego ogórka i jajko również kroimy w kostkę, mniej więcej wielkości naszego makaronu.

Z majonezu, musztardy i pieprzu przygotowujemy sos. Wszystkie składniki mieszamy razem, polewamy sosem i znów mieszamy.  Gotowe. Smacznego!🙂

salatka z makrela

One thought on “makaronowa sałatka z makrelą

  1. Mam podobne danie w swoim repertuarze kulinarnym. Stosuje go zawsze, kiedy mam mało czasu albo zwyczajnie nie chce mi się gotować:D Makaron: farfalle+tuńczyk+ser żółty+oliwa z oliwek+czasami papryczka chili i obowiązkowo pietruszka. Próbowałam raz szczypiorku, ale to nie to samo. Zupełnie zmienia smak dania. Chętnie wypróbuje twój przepis. Uwielbiam makrele i z tym sosem z musztardy nieźle się komponuje.

Zapraszam do komentowania :)

