manna z nieba na śniadanie

Po 4 dniach jedzenia na śniadanie wigilijnej ryby (uwielbiam wigilijnego karpia, dlatego zawsze dostaję słuszną porcję na potem) powiedziałam dość! i na śniadanie wstawiłam mannę. A żeby nie było nudno, do smaku dodałam śliwkowe powidła przyprawione pachnącym kardamonem i kręcącymi w nosie mielonymi goździkami, posypałam orzechami, a na koniec miód. Do tego gorąca kawa i ciepła kołderka – tak można zaczynać dzień🙂
śniadanie manna

Składniki na 1 porcję:

• 250 ml mleka
• kilka łyżek kaszy manny – w zależności od tego czy lubicie bardziej gęstą czy rzadszą
• 1 łyżeczka miodu
• 2 łyżeczki powideł śliwkowych przyprawionych kardamonem i goździkami (albo kilka suszonych śliwek)
• garść orzechów – u mnie migdały, nerkowce, laskowe i włoskie
• szczypta soli

Do podgrzanego, lekko osolonego mleka wrzucamy kilka łyżek manny i gotujemy, aż zgęstnieje. Gorącą kaszę przelewamy do miseczki, dodajemy powidła wymieszane z kardamonem i goździkami, posypujemy orzechami i na koniec łyżeczka miodu. Całość można jeszcze posypać cynamonem. Zajadamy ze smakiem😀

kasza manna

 

7 thoughts on “manna z nieba na śniadanie

Zapraszam do komentowania :)

