krucha tarta z masłem orzechowym i polewą z mlecznej czekolady

Ponieważ całe Święta Wielkanocne spędziłam w pracy, nie miałam niestety ani czasu na świętowanie ani na gotowanie. Udało mi się jedynie przygotować szybką tartę, która zastąpić miała nam świątecznego mazurka. Przepis znalazłam na Moich Wypiekach i bardzo chciałam go wypróbować, bo nie przepadam za słodkimi mazurkami i ta słodko-słona wersja przypadła mi do gustu. Do przygotowania ciasta wykorzystałam przepis na kruche, które najbardziej mi smakuje – bez jajek i śmietany. Ciasto wychodzi kruchutkie i bardzo smaczne, jeśli więc macie problemy z kruchym ciastem, tak jak ja (zawsze wychodziło mi albo bardzo twarde, albo za mało kruche) spróbujcie połączyć jedynie mąkę, masło, cukier puder, odrobinę soli z zimną wodą – gwarantuję, że wyjdzie za każdym razem🙂

Nadzienie wykonałam ze sporej ilości masła orzechowego i mascarpone, jeśli więc nie chcecie by zbyt dominowało w całości przygotujcie je z połowy porcji. Tarta ma ten zdecydowany plus, że przygotowuje się ją niezwykle szybko, a przygotowania można rozłożyć na dwa dni.
tarta z maslem orzechowym

Składniki na kruche ciasto (na dużą formę do tarty):

• 1½ szklanki mąki pszennej
• 100 g zimnego masła
• ok. 4 łyżki zimnej wody
• 4 łyżki cukru pudru
• ½ łyżeczki soli

Składniki na nadzienie (na grubą warstwę, aby uzyskać cienką warstwę nadzienia, użyjcie połowy mascarpone i masła orzechowego):
• 500 g masła orzechowego (użyłam takiego z kawałkami orzechów)
• 500 g mascarpone
• 2-3 garście solonych orzeszków ziemnych
• 1 tabliczka mlecznej czekolady do wykonania polewy

Z mąki, zimnego masła, cukru pudru, soli i zimnej wody szybko zagniatamy ciasto. Gotowe wkładamy do foliowego woreczka i na godzinę do lodówki (ewentualnie na 30 minut do zamrażalnika).

Przygotowujemy formę do tarty – ja użyłam silikonowej, więc nie było potrzeby, aby wykładać ją papierem do pieczenia czy smarować tłuszczem. Schłodzone ciasto wałkujemy na cienki placek i wykładamy nim formę. Zbędne kawałki ciasta odkrawamy, zagniatamy ponownie, rozwałkowujemy i nożem wycinamy listki, którymi oklejamy brzeg ciasta. Tępą stroną noża robimy na listkach żyłki.

Piekarnik nagrzewamy do 180ºC i pieczemy do zrumienienia ciasta – 25-30 minut w moim przypadku.

Mascarpone mieszamy dokładnie z masłem orzechowym. Upieczone ciasto wyjmujemy z piekarnika i studzimy. Nadzienie wykładamy na kruche ciasto, posypujemy solonymi orzeszkami.

Mleczną czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej (do garnka z wrzącą wodą wkładamy szklaną lub metalową miseczkę, tak aby nie dotykała powierzchni wody, do miseczki wkładamy połamaną czekoladę i mieszamy do momentu całkowitego rozpuszczenia) lub w wersji ekspresowej wkładamy do mikrofalówki na minutę lub dwie.

Gotową tartę polewamy mleczną czekoladą i gotowe. Ciasto można przechowywać do 3 dni w temperaturze pokojowej. Smacznego!🙂

One thought on “krucha tarta z masłem orzechowym i polewą z mlecznej czekolady

Zapraszam do komentowania :)

