stir fry na winie, czyli co się nawinie

Tak naprawdę do tego stir fry możecie dodać to co Wam przyjdzie do głowy. Gwiazdą tego dania jest sos – wersja autorska naszego współlokatora. Kiedy po raz pierwszy spróbowałam połączenia ketchup-majonez w wersji na ciepło, przyszła mi do głowy tylko jedna myśl – dlaczego ja wcześniej na to nie wpadłam? Ale ketchup i majonez to nie koniec – tajemna mikstura zawiera w sobie jeszcze kilka innych niezbędnych dla smaku składników. Potrzebujecie soku z pomarańczy i syropu klonowego, które nadadzą jedyny w swoim rodzaju smak. Pod bacznym okiem autora tych pyszności udało mi się zgotować danie, które ze względu na sposób przygotowania najbardziej przypomina właśnie stir fry.

Pozostałe składniki możecie dobrać do tego co akurat macie w lodówce, chociaż groszek i kukurydza pasują tutaj świetnie, ale możecie dodać np. zamiast pieczarek pokrojoną w cienkie paseczki czerwoną paprykę. Najważniejszy jest sos – słodko-kwaśny z wyczuwalnym aromatem pomarańczy. To takie danie, które kojarzy mi się z plażą, palmami i drinkiem z parasolką. Pycha😀

stir fry

Składniki (na 2 porcje z dokładką):

• 1 spory filet z kurczaka
• 2 garście zielonego groszku (mrożonego)
• 1 duża cebula
• 4 łyżki kukurydzy konserwowej
• kilka pieczarek
• sok z połowy pomarańczy
• 2 łyżeczki syropu klonowego
• 3 łyżki majonezu
• 1½ łyżki ketchupu
• ¾ łyżeczki niezbyt ostrej musztardy
• kilka kropel soku z cytryny
• szczypta słodkiej i ostrej papryki
• szczypta czarnego pieprzu
• szczypta soli
• 1 łyżka oleju do smażenia
• makaron – u nas chiński jajeczny, ale może być również np. spaghetti

Kurczaka kroimy w paski, cebulę w piórka. Pieczarki obieramy i kroimy w plasterki.

W woku lub na dużej patelni podgrzewamy łyżkę oleju i na gorący wrzucamy pokrojonego kurczaka, podsmażamy ze wszystkich stron, następnie wrzucamy cebulę i pieczarki i podsmażamy kilka chwil na sporym ogniu mieszając często, aby się nie przypiekło. Dodajemy sok z pomarańczy, odrobinę soli, słodką i ostrą paprykę, pieprz i mrożony groszek i smażymy kilka kolejnych chwil, aż groszek będzie miękki. Zmniejszamy odrobinę gaz.

W osobnym garnku gotujemy makaron.

W międzyczasie czasie przygotowujemy sos: w miseczce mieszamy majonez, ketchup, syrop klonowy, kilka kropel soku z cytryny i musztardę.

Do woka wrzucamy konserwową kukurydzę, całość mieszamy i zalewamy sosem. Mieszamy wszystko i smażymy dosłownie minutę.  Ugotowany makaron odcedzamy i wrzucamy do woka. Mieszamy z sosem i podajemy póki świeże i gorące. Smacznego!🙂

kurczak j

stir fry 1000 wysp

6 thoughts on “stir fry na winie, czyli co się nawinie

  1. Oo… To coś dla mnie! Już dodaje do ulubionych🙂 frytki z octem? Octu nie lubię, a do frytek to już w ogóle. Frytki z majonezem może i smaczne, ale to podwójne zło, jak chodzi o tłuszcz.

  2. Mieszać ketchup z majonezem nauczyłam się dopiero mieszkając w Irlandii… Do tego odrobina posiekanej cebulki i resztka piersi kurczaka z poprzedniego dnia – wyborna pasta do kanapki. Majonez, musztarda francuska i miód – świetny sos do szynki na zimno. Ze stir-fry nie próbowałam, ale mnie zaintrygowało takie połączenie. Pozdrowienia dla współlokatora🙂

    1. Ja nie raz wcześniej mieszałam majonez z ketchupem, ale tylko w wersji na zimno – do burgerów, albo domowego kebabu. Na ciepło nigdy nie przyszło mi to do głowy. Jedynie w tym przepisie stosowałam majonez jako element zapiekanki https://kitchenpleasuresanddisasters.wordpress.com/2014/04/18/zapiekanka-z-kurczaka-z-majonezem-marchewka-i-cebula/ W tym stir fry majonez w połączeniu z ketchupem, syropem klonowym i pomarańczą daje świetny smak. Myśłę, że też z owocami morza mógłby fajnie się komponować🙂 Pozdrowienia przekażę🙂
      PS A propos majonezu – kiedy byłam w Holandii tam namiętnie jadano frytki z majonezem (całkiem smaczne), tutaj jedzą frytki z octem (fujj).

Zapraszam do komentowania :)

