steki z tuńczyka w orientalnym vinaigrette

Szczerze mówiąc tuńczyk nie należy do moich ulubionych ryb, ale bardzo ciekawiło mnie jak smakuje taki świeży, niepuszkowany. Nie zmieniłam zdania na temat tuńczyka – po prostu lubię tłuste ryby, w związku z czym steki z tuńczyka nie przypadły mi do gustu.

Natomiast sos vinaigrette, który przygotowałam inspirując się przepisem z tej strony (znajdziecie tam bardzo dużo przepisów na wszelkie możliwe ryby i owoce morza), możecie wykorzystać do jakiejkolwiek innej grillowanej ryby. Myślę, że z każdą sprawdzi się bardzo dobrze. Jest to taka orientalna wersja tradycyjnego vinaigrette, która dla odmiany bardzo mnie i Lubemu smakowała. Przepis zawierał dodatkowo sporą porcję czosnku, którą w tym momencie pominęłam, natomiast jeśli nie przejmujecie się zapachem, możecie śmiało dodać do sosu rozgniecione 2 duże ząbki czosnku.

steki z tunczyka

Składniki:
• 4 steki z tuńczyka
• sól i pieprz
• odrobina oleju do smażenia
• ½ łyżeczki słodkiej papryki w proszku
• ¼ łyżeczki pieprzu cayenne
• 1 łyżeczka nasion kuminu (najlepiej zmielonych)
• 2 łyżeczki suszonej lub świeżej, posiekanej natki pietruszki
• 2 łyżeczki suszonej lub świeżej, posiekanej kolendry
• sok wyciśnięty z połówki cytryny
• 3 łyżki oliwy z oliwek (lub oleju słonecznikowego)
• 1 łyżeczka koncentratu pomidorowego

W miseczce mieszamy paprykę, cayenne, kumin, kolendrę i pietruszkę. Dodajemy sok z cytryny, oliwę i koncentrat pomidorowy. Całość dokładnie mieszamy i odstawiamy do lodówki na godzinę.

Steki z tuńczyka (użyłam mrożonych, które uprzednio rozmroziłam) posypujemy solą i pieprzem. Smażymy na patelni lub najlepiej na patelni grillowej, którą wcześniej smarujemy odrobiną oleju, po 4-5 minut z każdej strony. Usmażone steki polewamy przygotowanym wcześniej sosem i podajemy – u mnie w wersji obiadowej na liściach szpinaku z ugotowanymi ziemniakami. Smacznego!😀

tunczyk z vinagrette

 

Zapraszam do komentowania :)

