dyniowe muffinki nadziane serkiem mascarpone

Szkocka jesień zaskoczyła mnie (żeby tylko nie zapeszyć) bardzo przyjemną pogodą. Chodniki ścielą się kolorowymi liśćmi, poranki są już dość chłodne, za to niebo nadal bywa pięknie błękitne, a słońce daje przyjemne ciepło. Tylko wilgoć doskwiera. Ale cóż, takie skutki uboczne nadmorskiego klimatu, chciałaś mieszkać nad morzem to masz 🙂

Wraz z jesienią nadszedł sezon dyniowy. Nie wiem jak Wy, ale ja dynię lubię bardzo, zatem jeśli mówicie dyni TAK to zapraszam do wypróbowania fantastycznych dyniowych muffienk. Oparłam się o ten przepis modyfikując go nieznacznie i dodałam kremowe nadzienie z serka mascarpone. Muffinki wyszły przepyszne. Wilgotne, słodkie dyniowe ciasto przełamane delikatnym smakiem kremowego mascarpone. Mniam 😀

dyniowe muffinki

Składniki (na ok. 16 sztuk):

• 1¾ szklanki mąki
• 1 szklanka białego cukru do wypieków
• 1/3 szklanki brązowego cukru (użyłam muscovado)
• 1 łyżeczka sody
• ½ łyżeczki soli
• 1½ łyżeczki przyprawy korzennej (możecie skomponować ją sami: cynamon, mielone goździki, mielony kardamon, mielone ziarna kolendry i odrobina gałki muszkatołowej)
• 2 jajka
• ok. 300 g puree z dyni (użyłam tego z puszki, ale również możecie zrobić puree sami piekąc kawałki dyni w piekarniku lub ewentualnie gotując dynię na parze)
• ½ szklanki oleju słonecznikowego
• małe opakowanie serka mascarpone

W dużej misce mieszamy wszystkie suche składniki: mąkę, przyprawy, sodę oczyszczoną, sól i oba cukry.

W osobnym pojemniku mieszamy wszystkie mokre składniki: jajka, olej, puree dyniowe.

Mokre składniki przelewamy do suchych i mieszamy do powstania jednolitej, dość gęstej masy. Jeśli do przygotowania muffinek używacie pieczonej lub ugotowanej na parze dyni istnieje szansa, że będzie trzeba dodać odrobinę więcej mąki do muffinkowego ciasta.

Piekarnik rozgrzewamy do 190ºC bez termoobiegu (chociaż ja piekłam na termoobiegu zmniejszając temperaturę do 170ºC, bo mam tylko górną grzałkę i muffinki upiekły się bezbłędnie).

Formę na muffinki wysmarowałam odrobiną masła, dla pewności, ale nie jest to konieczne. Jeśli macie i lubicie, można włożyć do formy kolorowe papierowe foremki.

Do każdej foremki nakładamy porcję ciasta, a następnie łyżeczkę mascarpone. Na to znów porcję ciasta, tak by całkowicie zakryła serek. Muffinki pieczemy 20-25 minut. Po wyjęciu z piekarnika odstawiamy na 5 minut do przestygnięcia.

Smacznego! 🙂

babeczki dyniowe

muffiny z dynia

3 myśli w temacie “dyniowe muffinki nadziane serkiem mascarpone

Zapraszam do komentowania :)