pora na pora, czyli prosta sałatka

Zwykle pora, który mi pozostaje po wrzuceniu zielonej części do rosołu, po prostu zamrażam i tak sobie czeka, aż coś z niego wykombinuję. Tym razem jednak, zanim por wylądował w szufladzie zamrażarki, pomyślałam, że zrobię z niego sałatkę. Miałam też w lodówce pół puszki kukurydzy, która została mi po chili i kilka prawdziwych wiejskich jajek. Tak powstała koncepcja porowej sałatki, którą z powodzeniem można sobie zabrać na przykład do pracy na drugie śniadanie. Sałatka jest prosta, a por jest bardzo zdrowy – zawiera wapń i fosfor, witaminy z grupy B, kwas nikotynowy, czyli witaminę B3, która działa bardzo pozytywnie na nasz organizm.

Sałatka z pora

sałatka z pora

Składniki (ilość dla 2 osób):

· 3/4 dość sporego pora (bez tej najzieleńszej końcówki)
· 3 jajka ugotowane na twardo
· pół puszki kukurydzy
· kilka łyżek majonezu
· sól
· pieprz cytrynowy

Pora kroimy na półplasterki, przesypujemy do miski lub pojemniczka i zasypujemy szczyptą soli – odstawiamy na godzinkę, żeby nieco zmiękł. Ugotowane na twardo i ostudzone jaja kroimy w kosteczkę. Kukurydzę odsączamy z wody. Wszystkie składniki mieszamy razem, dodajemy pieprzu cytrynowego (baaardzo lubię pieprz cytrynowy, dodaję go gdzie tylko się da), trochę majonezu i gotowe. Sałatka najlepiej moim zdaniem smakuje na drugi dzień, kiedy wszystkie składniki się przegryzą, a por zmięknie i straci nieco na ostrości. Smacznego!

kitchendisasters760x180

sałatka porowa

Leeks salad

Ingredients:

· 3/4 quite big leek (without that very green part)
· 3 hard-boiled eggs
· half tin of sweet corn
· few tablespoons of mayonnaise
· salt
· lemon pepper

Chop leek in half slices, season with a little bit of salt and leave for about an hour to get more soft. Dice the eggs, drain off sweet corn. Mix together: leeks, sweet corn and eggs, add some lemon pepper and mayonnaise. That’s all! In my opinion it’s taste the most next day, when leeks are soft and not so spicy.

6 myśli w temacie “pora na pora, czyli prosta sałatka

    1. Jasne, że tak 🙂 To kwestia smaku i kalorii 😉 Ja zdecydowanie wolę sałatki doprawiane majonezem, ale jeśli wolisz jogurt to powinien również się sprawdzić, byle był dość gęsty.

  1. Uwielbiam sałatkę z pora! Zawsze królowała na śniadaniu Wielkanocnym lata wstecz, będąc jeszcze w Polsce 🙂 Dzięki za przypomnienie smaków!

    p.s
    W zdaniu „spring with a little bit of salt” lepiej użyć zdania „season” zamiast „spring” 🙂 bez urazy oczywiście 🙂

    1. Cieszę się, że udało mi się przywołać miłe wspomnienie 🙂 Święta już niedługo, więc i może przepis się przyda.

      PS Już poprawiłam – dzięki za zwrócenie uwagi. Ponieważ nie mam kontaktu z j. angielskim, wymyśliłam sobie, że przepisy będę pisać również po angielsku – nie zapomnę tego czego się nauczyłam, a i jak widać nauczę się czegoś nowego. Wiem, że mój angielski nie jest najlepszy, dlatego wszelkie poprawki przyjmuję z wdzięcznością 🙂

      1. Pisanie po angielsku to świetna sprawa 🙂 z czasem podszlifujesz go na tyle dobrze, że będzie Ci to przychodzić z łatwością 🙂 Ja czasami coś po angielsku piszę, czasem nie – z lenistwa głównie. Ale co bardzo pomaga to czytanie przepisów po angielsku, schemat jaki jest używany do tworzenia przepisu można łatwo wpasować później przy tworzeniu własnego. Trzymam kciuki za dalsze sukcesy :*

Zapraszam do komentowania :)