karnawałowe róże

Tak się wczoraj rozpędziłam z planowaniem tego wpisu, że zapomniałam napisać skąd ten przepis.

Pomysł na jabłkowe róże znalazłam tutaj i tak mi się spodobał, że w pierwszej wolnej chwili postanowiłam go wypróbować. Przewertowałam internety i wyszukałam moim zdaniem jeszcze łatwiejszy sposób zwijania róż, według którego przygotowałam właśnie te, które widzicie na zdjęciach. Róże wyglądają naprawdę efektownie, a przygotowuje się je całkiem prosto i szybko.  Będziecie wręcz zaskoczeni, że tak niewielkim wysiłkiem da się stworzyć coś tak ładnego.

Pomyślałam, że jabłkowe róże świetnie sprawdzą się jeśli macie w planie karnawałową imprezę – efekt „wow” murowany ;D

karnawalowe roze z jablek

Składniki (na 12 róż):

  • 1 szklanka mąki (plus trochę do podsypywania)
  • ok. 80 g masła
  • kilka łyżek bardzo zimnej wody
  • 2 duże jabłka lub 3 małe
  • cynamon
  • cukier Demerara lub zwykły
  • 3 łyżki soku z cytryny
  • cukier puder do dekoracji

Mąkę siekamy z masłem, dodajemy zimną wodę i zagniatamy do połączenia składników. Formujemy krążek i wkładamy do lodówki lub do zamrażalnika.

Jabłka myjemy, nie obieramy ze skórki. W garnku zagotowujemy nieco wody z sokiem z cytryny (cytryna spowoduje, że jabłka nie ściemnieją). Jabłka kroimy na pół, wydrążamy gniazda nasienne. Kroimy w cienkie plasterki i wrzucamy do garnka z wodą. Gotujemy na małym ogniu kilka minut – do momentu aż jabłka zmiękną i będą bardziej plastyczne. Trzeba pilnować, aby się nie rozgotowały. Jeśli mamy mikrofalówkę można nalać do miski gorącej wody, dodać sok z cytryny i jabłka i „pogotować” w mikrofalówce przez 3 minuty na największej mocy.

Kiedy jabłka są już miękkie odcedzamy je na sicie i odstawiamy do przestygnięcia.

Schłodzone ciasto wałkujemy dość cienko na prostokąt – dłuższy bok powinien mieć ok 25cm. Ciasto kroimy na paski wysokości ok. 5cm.

Plasterki jabłek układamy wzdłuż górnej krawędzi ciasta, tak by w 2/3 wychodziły poza krawędź i nieco na siebie zachodziły. Dokładnie tak jak na zdjęciu. Wskazane nawet układać nieco więcej plasterków jabłka, ja miałam dwa ostatnie jabłka więc musiałam się oszczędzać, tak by wystarczyło na 12 muffinek.

roze z jablek

Każdy pasek posypujemy cynamonem i cukrem, po czym dolną część ciasta zakładamy na plasterki jabłek – ciasto przytrzyma jabłka i będzie nam wygodniej zwijać. Pozostaje tylko zwinąć ciasto w rulonik i włożyć w formę na muffinki. Postępujemy dokładnie tak samo z każdym paskiem ciasta, aż forma na muffinki będzie pełna.

Piekarnik nagrzewamy do 190ºC – górna i dolna grzałka, formę wkładamy na dolną półkę piekarnika i pieczemy około 25-30 minut. W tym punkcie miałam spory problem, bo mój piekarnik ma tylko górną grzałkę i termoobieg. W związku z tym zajęło trochę czasu, aby kruche ciasto się upiekło, co jednocześnie sprawiło, że plasterki jabłek dość mocny się wysuszyły. Dlatego następnym razem spróbuję nie robić zakładki z ciasta, by było go jak najmniej.

Gotowe róże wyjmujemy z piekarnika i odstawiamy do ostygnięcia. Posypujemy cukrem pudrem i gotowe.

Smacznego! 🙂

ciastka z jablkiem

karnawalowe roze

 

Jedna myśl w temacie “karnawałowe róże

Zapraszam do komentowania :)